Goed debiteurenbeheer
zorgt voor tijdige betalingen van achterstallige facturen

Debiteurenbeheer

Effectief debiteurenbeheer vereist aanzienlijke inspanning en kan niet met enkele uren per week worden afgedaan. Het vraagt om expertise, voortdurende aandacht en diepgaande kennis om risico's te herkennen, ervoor te zorgen dat achterstallige facturen snel worden betaald en toekomstige betalingsachterstanden te voorkomen. Daarom kiezen veel ondernemers ervoor om hun debiteurenbeheer aan ons uit te besteden.

 

Kies voor een geoptimaliseerd debiteurenbeheer

Een geoptimaliseerd debiteurenbeheer draagt bij aan een verbeterd cashflow en resulteert vaak in kostenbesparingen op financieringskosten. Klanten betalen de facturen sneller en het saldo van openstaande vorderingen neemt af. Het is dan ook begrijpelijk dat veel ondernemers ervoor kiezen om extra nadruk te leggen op debiteurenbeheer. Vooral omdat het tal van voordelen met zicht meebrengt, zoals het versterken van klantrelaties en het behoud van klanten.

 

Kies voor maatwerkoplossingen van Meijerink Credit Management

De specialisten van Meijerink Credit Management staan klaar om u te ondersteunen bij uw debiteurenbeheer. We hebben uitgebreide ervaring in het ondersteunen van zowel nationale als internationale bedrijven. Benieuwd wat we voor uw onderneming kunnen doen? Verken hieronder onze diensten op maat.

Debiteurenmanagement:De specialisten van Meijerink Credit Management worden ingeschakeld om dagelijkse verwerking van openstaande facturen, rekeningoverzichten, betalingsherinneringen en aanmaningen te versturen. 

Optimalisatie debiteurenproces: Een effectief ingericht debiteurenproces heeft niet alleen een positieve werking op de cashflow positie, maar draagt ook bij aan een verbeterd en gezond balanspositie. Meijerink Credit Management is gespecialiseerd in het optimaliseren van debiteurenprocessen en heeft door deze optimalisatie positieve resultaten behaald.

Debiteurencalls: Het uitvoeren van telefonisch contact is een tijdrovende klus en zien dat deze activiteit door ondernemers vaak uitgesteld of vooruitgeschoven wordt. Namens onze klanten bellen wij met debiteuren en voorzien ze van een terugkoppeling van het telefoongesprek zodat ze het debiteurenproces kunnen voortzetten. Dit leidt tot een verbetering van de cashflowpositie en optimalisatie van klachtenmanagement.

Advisering debiteurenproces: Naast praktische ondersteuning, zoals het opstellen van betalingsherinneringen, het verzenden van aanmaningen, facturatie en het uitvoeren van telefonische opvolging, verstrekken we ook advies aan uw organisatie, met als uiteindelijk doel het bereiken van een zeer efficiënt geoptimaliseerd debiteurenbeheerproces.

Verrijking van uw klantenbestanden: Heeft uw debiteurenbestand onjuiste of onvolledige contactgegevens of heeft u interesse in het verrijken van uw klantgegevens, bijvoorbeeld met de juiste contactpersonen? Onze specialisten staan voor uw klaar om uw gegevens te verbeteren. Dit doen we efficiënt, nauwkeurig en altijd met de juiste toon.

 

Waarom kiezen voor Meijerink Credit Management?
  • Specialist in debiteurenmanagement
  • Snel en flexibel inzetbaar
  • Behoud klantrelatie staat centraal
  • Diensten op maatwerk af te nemen
  • Inrichten en bewaken debiteurenprocessen
  • Grip op uw debiteuren
  • Facturen worden sneller betaald
  • Minimaliseren van financiële risico’s 
  • Maximaal resultaat van uw werkkapitaal
  • Directe koppeling van uw systemen
  • Continuïteit gewaarborgd

 

Wilt u meer informatie? Of wilt u ideeën bespreken over hoe het optimale debiteurenbeheer voor uw bedrijf eruit zou kunnen zien? Plan dan een vrijblijvend gesprek in met een debiteurenmanagementspecialist. We staan klaar on u te helpen!

 

Plan een adviesgesprek


Henry Meijerink
Heeft u een vraag?

Wij vertellen u graag meer!